Öğretim sürecinde görsel işitsel teknolojik araçları
kullanmanın temel amacı öncelikle, gerçekte sınıfa getiremeyeceğimiz objeleri
ya da olayları ders ortamına taşımaktır. Fotoğraf, resim, grafik, canlı
görüntüler (film), gerçek sesler ve günümüzün teknolojisi bilgisayarlar ile CD
ROM veya Internet' ortamında ya da kendi oluşturabileceğimiz yazılımlarla
simülasyonlar, animasyonlar sınıf ortamına taşınabilmektedir. Sınıf ortamına
taşıdığınız her materyal, çoklu zeka uygulamalarınızda da size yardımcı
olacaktır. Sınıf içerisinde kullanabileceğimiz bazı teknolojik araçlar
şunlardır:
Projeksiyon:
Lcd teknojisi ile birlikte gelişmiş bir sistemdir sistem
özelliği olarak herhangi bir veri sağlayıcısından aldığı bilgileri televizyon
ekranında olduğu gibi bir perde ye yansıtan sistem olarak özetleyebiliriz. İşin
daha teknik yönüne eğilmnek gerekirse LCD üzerinde oluşturulmuş olan bir
görüntünün ışık kaynağı olarak kullanılan bir projektör vasıtası ile istenilen
mesafede bulunan bir ekrana odaklama yöntemi ile ekran görüntüsü elde etme
yöntemidir. Geçmişte büyük şirketlerde toplantılarda barkovizyon gösterileri
amacı ile kullanılsada artık projeksiyon cihazları hayatımızın her safhasına
girmiş durumda. Cafeteryalardan kahvehanelere okullara hatta evlerimize dahi
girmiş vaziyette projeksiyon makineleri
Tepegöz projektörleri:
Önceden hazırlanmış siyah beyaz ya da renkli
saydamların yansıtılmasını sağlayan araçtır. Resim , grafik, metin gibi
bilgilerin büyütülerek yansıtılmasında kullanılır. En büyük avantajı ders
içerisinde yazı tahtası gibi kullanılması yani saydamlar üzerine yazılıp
çizilebilmesidir. Öğrencilerde bu aracı kullanarak kendi hazırladıkları
yansıları aktif olarak kullanabilirler.
Yazı Tahtası:
Sınıflarımızda vazgeçemediğimiz en önemli araçlardan
bir tanesi yazı tahtasıdır. Basit olarak çizilebilecek grafikler, resimler,
dikkat çekilmek istenen başlıklar vb. dersin işleyişi sırasında tahtaya
çizilerek görsellikle birlikte akılda kalıcılık sağlanır. Öğrenci yazı tahtası
kullanarak aktif duruma gelebilir. yazı tahtası tebeşirli ya da beyaz tahta
olabilir beyaz tahta için kullanılan boadmarker kalemlerin kalitesi
önemlidir. (kanserojen içeriğe bakılmalıdır). Ya da bunlar dışında akıllı tahta
kullanılabilir.
Episkop:
İçerisine
yerleştirilen kitap, dergi, tepegöz saydamı gibi herhangi bir materyalin
büyütülerek yansıtılmasını sağlayan bir araçtır. Kitap sayfasının yansıtılması
gibi bir üstünlüğü olmasına rağmen, tepegözde olduğu gibi yansıtılan materyal
üzerine yazma çizme işlemi yapılamaz. Daha pasif kullanılan bir araçtır
En Önemlisi Bilgisayar:
Bilgisayarlar
eğitimde öğretim, üretim ve iletişim aracı olarak kullanılmaktadır.
Bilgisayarlar tek başlarına ya da bir projeksiyon makinesi bağlanarak
kullanılabilir. Anlattığımız tüm araçları kendi bünyesinde barındırmaktadır.
Video gösterme , ses dinleme, slayt izleme, yazı yazma, animasyon ve
simülasyonlarla çalışma özelliklerinin dışında Internet' üzerinden araştırma
yapmaya olanak tanıması gibi birçok üstün özelliği ile en çok tercih edilen
araç durumunu almıştır. Öğretmenin ve öğrencinin aktif olarak derse katılımı en
üst düzeyde sağlanmaktadır.
İntranet (Yerel Ağ) ve İnternet (Uluslar Arası Ağ):
Bilgisayarların iletişim sağlayacak şekilde, sınırlı sayıda
birbirlerine bağlandığı ağ yerel ağ olarak adlandırılmaktadır. Bağlantının tüm bilgisayarlarla
yapıldığı ve dünyanın her tarafıyla iletişim kurulduğu ağ yapısı ise
Internet'tir. Yerel ağdan bilgiler paylaşılabilir, ortak çalışmalar
yapılabilir. İnternet ise araştırmaların en rahat yapılabileceği, bilgilerin
kolayca ulaşılabileceği, her türlü görsel işitsel materyale ulaşılabilecek
iletişim aracıdır. Öğretmen ve öğrenciler kişisel sayfalarını hazırlayarak
çalışmalarını rahatça paylaşabilirler.
Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfaları:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder