Eğitim teknolojisi; davranış
bilimlerinin iletişim ve öğrenmeyle ilgili verilere dayalı olarak, eğitimle
ilgili ulaşılabilir kaynakları, en uygun şekilde akıllıca kullanıp, sonuçları
değerlendirerek, bireyleri, eğitimin özel amaçlarına ulaştırma yolların
inceleyen bilim dalıdır.
Öğretimin her kademesinde öğrencileri derse motive etmenin ve kolay
anlaşılırlığı sağlamanın yolu, birden fazla duyu organına hitap eden eğitim
araçlarını kullanmaktır.
Araç-gereçler genelde öğretimi desteklemek amacıyla kullanılırlar. İyi
tasarlanmış ve yapılmış öğretim araç-gereçleri öğretim sürecini zenginleştirir,
öğrenmeyi artırır. Yeni eğitim ortamlarından gereği gibi yararlanabilmenin ve
bunlardan etken bir teknoloji geliştirmenin yolu da, (bunların) sağladığı
yararların neler olduğudur.
Eğitim Teknolojisinin Temel İlkeleri:
Hedef:
Eğitimde tam öğrenmeyi gerçekleştirmek ve süreçteki öğrencilerin tümünün
istenen hedefe ulaşması esastır.
İşlev:
Kuramsal bilgileri ve bilimsel ilkeleri sosyal çevrede ortaya çıkan eğitim
sorunlarının çözümüne etkili biçimde uygulamak, uygulama süreçleri geliştirmek
ve bunları gerektiğinde tekrarlamak, eğitim teknolojisinde temel işlev olarak
esas alınmalıdır.
Konu
ve Yöntem: Eğitim sorunlarını akılcı ve bilimsel vi araştırma konusu
yapmak, eğitim teknolojisinde temel konu ve yöntem olarak esas alınmalıdır.
Kapsam:
Eğitim kuramlarını, eğitimin her alanında bir bütünlük içinde uygulamaya
dönüştürmek esastır.
Program:
Eğitimde öğretim programlar içeriğinde devamlılık sağlamak esas almalıdır.
Personel:
Öğretmen ve diğer eğitim personelinin etkinliğini artırmak eğitim
uygulamalarında esas alınmalıdır.
Süreç:
Öğrenme ve öğretme süreçlerini, öğrenci farklılıkları ve yeteneklerine
uyarlamak esastır.
Çevre:
Eğitim yaşantılarının meydana geldiği çevreyi başarılı biçimde kontrol etmek
eğitim teknolojisinin ana hedefi olmalıdır.
Başarı:
Eğitimde öğrenci başarısızlık nedenlerini belirlemek üzere öğrenme öğretme
sistemini analiz etmek ve başarıyı artıracak yeni düzenlemeler geliştirmek esas
olmalıdır.
Değerlendirme:
Eğitimde istenen hedefe erişme durumunu ölçebilecek ileri düzeyde duyarlı ve
objektif bir ortam geliştirme değerlendirme süreçlerinde temel hedef almalıdır.
Eğitim Teknolojisinin Öğeleri
Eğitim teknolojisi kuram ile uygulama arasındaki bir köprüdür.
Kaynak:
Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı.
(3.Baskı). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
p.39-44
Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfası:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder