İletişim: İki birim arasında konuşma, sinyal, yazı
yada davranış gibi yollarla bilgi, mesaj ve düşünce alış-verişi.
Öğrenme: Hayat ile eğitim arasındaki bütünlük,
hayat ile öğrenme arasında da mevcuttur. Psikolojide eğitim, istendik davranış
değiştirme süreci; öğrenme ise eğitimin sonucu olarak gerçekleştirilen
değişiklik, yani “ürün” olarak tanımlanmaktadır. Eğitimin sonucu olan
öğrenmenin, ölçülebilir veya gözlenebilir olması gerekliliği vardır. Sertifika
ve belge, eğitimin ölçülebilir sonucudur.
Öğretim teknolojisi,
- Öğrenci-öğretmen veya öğrenci-çevre arasında bilgi, mesaj ve düşünce alış-verişinin en etkili biçimde gerçekleştirmek için bilgi ve materyallerin işe koşulmasıdır. İletişim sürecini etkili kılabilme çabası da denilebilir.
- Belirlenmiş hedefler uyarınca, daha etkili bir öğretim elde etmek için öğrenme ve iletişim konusundaki araştırmaların ve ayrıca insan kaynakları ve diğer kaynakların beraber kullanılmasıyla tüm öğrenme-öğretme sürecinin sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. (Öğretim Teknolojileri Komisyonu, 1970)
Öğretimsel
iletişimin amacı duygu, bilgi ve becerileri paylaşarak davranış değişikliği
meydana getirmektir.
Kaynak:
Yıldırım,M.
(2009). Yaygın Eğitim ve Halk Eğitimi Merkezleri. (1.Basım). Ankara: Gazi Kitabevi.p.9
Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfası:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder