Sayfalar

16 Ağustos 2012 Perşembe

Öğretim Teknolojisi, İletişim ve Öğrenme Arasındaki İlişki



İletişim: İki birim arasında konuşma, sinyal, yazı yada davranış gibi yollarla bilgi, mesaj ve düşünce alış-verişi.
Öğrenme: Hayat ile eğitim arasındaki bütünlük, hayat ile öğrenme arasında da mevcuttur. Psikolojide eğitim, istendik davranış değiştirme süreci; öğrenme ise eğitimin sonucu olarak gerçekleştirilen değişiklik, yani “ürün” olarak tanımlanmaktadır. Eğitimin sonucu olan öğrenmenin, ölçülebilir veya gözlenebilir olması gerekliliği vardır. Sertifika ve belge, eğitimin ölçülebilir sonucudur.
Öğretim teknolojisi
  1. Öğrenci-öğretmen veya öğrenci-çevre arasında bilgi, mesaj ve düşünce alış-verişinin en etkili biçimde gerçekleştirmek için  bilgi ve materyallerin işe koşulmasıdır. İletişim sürecini etkili kılabilme çabası da denilebilir.
  2. Belirlenmiş hedefler uyarınca, daha etkili bir öğretim elde etmek için öğrenme ve iletişim konusundaki araştırmaların ve ayrıca insan kaynakları ve diğer kaynakların beraber kullanılmasıyla tüm öğrenme-öğretme sürecinin sistematik bir yaklaşımla tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesidir. (Öğretim Teknolojileri Komisyonu, 1970)


Öğretimsel iletişimin amacı duygu, bilgi ve becerileri paylaşarak davranış değişikliği meydana getirmektir.






Kaynak:
Yıldırım,M. (2009). Yaygın Eğitim ve Halk Eğitimi Merkezleri. (1.Basım). Ankara: Gazi Kitabevi.p.9

Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfası:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder