Sayfalar

16 Ağustos 2012 Perşembe

Eğitim Programının Bileşenleri


Eğitim programı: Öğretmenlerin etkinlikleri sonucu öğrencilerin karşı karşıya kaldıkları durumlardır.



PROGRAM ÖĞELERİ
Programın öğeleri üç ana başlık altında toplanmıştır.
1. Hedefler
2. Eğitim durumları
3. Değerlendirme süreci

1. Hedefler
Eğitimde hedefler uzak hedefler ve yakın hedefler olarak ayrılmaktadır. Başka bir ifadeye göre ise genel ve özel hedefler olarak ayrılabilmektir.
a. Uzak Hedefler Bir ülkenin eğitimim uzak hedefleri o ülkedeki siyasal, politik, yapıyla yakından ilgilidir. Ülkenin genel politik hedefleri göz önünde bulundurularak bireylere verilecek genel hedefleri belirlenir.
b. Özel Hedefler Özel hedefler öğrenciye kazandırılacak tüm davranışları kapsamaktır. Genel ve uzak hedefler öğrenciye özel hedefler yoluyla ulaşılır. Bu durum eğitim programının tümdengelimci bir özelliğe sahip olduğunu da gösterir.

2. Eğitim Durumları
 Hedefler belirlenip davranışlar şeklinde ifade edilmelidir. Bu ifade edilen davranışları geliştireceği var sayılan eğitim durumlarının neler olacağı ve nasıl düzenleneceği ortaya konulmalıdır.

3. Değerlendirme Süreci
Öğrenci istendik davranışların ortaya çıkıp çıkmadığını belirlemek yoluyla sürece sürekli geri iletim verme işi değerlendirme olarak adlandırılır.

İyi bir Eğitim programının Özellikleri:
işlevsellik: yaparak yaşayarak öğrenme sağlar.
esneklik: bireysel farklılıklarını
toplumun inandığı değerlere dayalı olma: milli ve manevi değerlere saygılı ve uyumlu olmalı.
uygulayanlara yardımcı olma: metot kitabı özelliği olmalı kılavuzluk etmeli.
bilimsellik: bilimlerdeki gelişmeyi yeni metotları ve yöntemleri dikkate almalı.
uygulanabilir
amaçlara yönelik olma: amaçlarına bağlı.
ekonomiye uygunluk: ekonomik olmalı

Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfaları


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder