Eğitim
programı: Öğretmenlerin etkinlikleri sonucu öğrencilerin karşı karşıya
kaldıkları durumlardır.
PROGRAM ÖĞELERİ
Programın
öğeleri üç ana başlık altında toplanmıştır.
1. Hedefler
2. Eğitim
durumları
3.
Değerlendirme süreci
1. Hedefler
Eğitimde
hedefler uzak hedefler ve yakın hedefler olarak ayrılmaktadır. Başka bir
ifadeye göre ise genel ve özel hedefler olarak ayrılabilmektir.
a. Uzak
Hedefler Bir ülkenin eğitimim uzak hedefleri o ülkedeki siyasal, politik,
yapıyla yakından ilgilidir. Ülkenin genel politik hedefleri göz önünde
bulundurularak bireylere verilecek genel hedefleri belirlenir.
b. Özel
Hedefler Özel hedefler öğrenciye kazandırılacak tüm davranışları kapsamaktır.
Genel ve uzak hedefler öğrenciye özel hedefler yoluyla ulaşılır. Bu durum
eğitim programının tümdengelimci bir özelliğe sahip olduğunu da gösterir.
2. Eğitim Durumları
Hedefler belirlenip davranışlar şeklinde ifade
edilmelidir. Bu ifade edilen davranışları geliştireceği var sayılan eğitim
durumlarının neler olacağı ve nasıl düzenleneceği ortaya konulmalıdır.
3. Değerlendirme Süreci
Öğrenci
istendik davranışların ortaya çıkıp çıkmadığını belirlemek yoluyla sürece
sürekli geri iletim verme işi değerlendirme olarak adlandırılır.
İyi bir Eğitim programının
Özellikleri:
işlevsellik:
yaparak yaşayarak öğrenme sağlar.
esneklik:
bireysel farklılıklarını
toplumun inandığı
değerlere dayalı olma: milli ve manevi değerlere saygılı ve uyumlu olmalı.
uygulayanlara
yardımcı olma: metot kitabı özelliği olmalı kılavuzluk etmeli.
bilimsellik:
bilimlerdeki gelişmeyi yeni metotları ve yöntemleri dikkate almalı.
uygulanabilir
amaçlara
yönelik olma: amaçlarına bağlı.
ekonomiye
uygunluk: ekonomik olmalı
Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfaları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder