Sayfalar

17 Ağustos 2012 Cuma

Öğretimde Kullanılan Görsel İşitsel Teknolojik Araçlar


     Öğretim sürecinde görsel işitsel teknolojik araçları kullanmanın temel amacı öncelikle, gerçekte sınıfa getiremeyeceğimiz objeleri ya da olayları ders ortamına taşımaktır. Fotoğraf, resim, grafik, canlı görüntüler (film), gerçek sesler ve günümüzün teknolojisi bilgisayarlar ile CD ROM veya Internet' ortamında ya da kendi oluşturabileceğimiz yazılımlarla simülasyonlar, animasyonlar sınıf ortamına taşınabilmektedir. Sınıf ortamına taşıdığınız her materyal, çoklu zeka uygulamalarınızda da size yardımcı olacaktır. Sınıf içerisinde kullanabileceğimiz bazı teknolojik araçlar şunlardır:

Projeksiyon:
     Lcd teknojisi ile birlikte gelişmiş bir sistemdir sistem özelliği olarak herhangi bir veri sağlayıcısından aldığı bilgileri televizyon ekranında olduğu gibi bir perde ye yansıtan sistem olarak özetleyebiliriz. İşin daha teknik yönüne eğilmnek gerekirse LCD üzerinde oluşturulmuş olan bir görüntünün ışık kaynağı olarak kullanılan bir projektör vasıtası ile istenilen mesafede bulunan bir ekrana odaklama yöntemi ile ekran görüntüsü elde etme yöntemidir. Geçmişte büyük şirketlerde toplantılarda barkovizyon gösterileri amacı ile kullanılsada artık projeksiyon cihazları hayatımızın her safhasına girmiş durumda. Cafeteryalardan kahvehanelere okullara hatta evlerimize dahi girmiş vaziyette projeksiyon makineleri

Tepegöz projektörleri:

     Önceden hazırlanmış siyah beyaz ya da renkli saydamların yansıtılmasını sağlayan araçtır. Resim , grafik, metin gibi bilgilerin büyütülerek yansıtılmasında kullanılır. En büyük avantajı ders içerisinde yazı tahtası gibi kullanılması yani saydamlar üzerine yazılıp çizilebilmesidir. Öğrencilerde bu aracı kullanarak kendi hazırladıkları yansıları aktif olarak kullanabilirler.


Yazı Tahtası:

     Sınıflarımızda vazgeçemediğimiz en önemli araçlardan bir tanesi yazı tahtasıdır. Basit olarak çizilebilecek grafikler, resimler, dikkat çekilmek istenen başlıklar vb. dersin işleyişi sırasında tahtaya çizilerek görsellikle birlikte akılda kalıcılık sağlanır. Öğrenci yazı tahtası kullanarak aktif duruma gelebilir. yazı tahtası tebeşirli ya da beyaz tahta olabilir beyaz tahta için kullanılan boadmarker kalemlerin kalitesi önemlidir. (kanserojen içeriğe bakılmalıdır). Ya da bunlar dışında akıllı tahta kullanılabilir.


Episkop:

      İçerisine yerleştirilen kitap, dergi, tepegöz saydamı gibi herhangi bir materyalin büyütülerek yansıtılmasını sağlayan bir araçtır. Kitap sayfasının yansıtılması gibi bir üstünlüğü olmasına rağmen, tepegözde olduğu gibi yansıtılan materyal üzerine yazma çizme işlemi yapılamaz. Daha pasif kullanılan bir araçtır


En Önemlisi Bilgisayar:
     Bilgisayarlar eğitimde öğretim, üretim ve iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Bilgisayarlar tek başlarına ya da bir projeksiyon makinesi bağlanarak kullanılabilir. Anlattığımız tüm araçları kendi bünyesinde barındırmaktadır. Video gösterme , ses dinleme, slayt izleme, yazı yazma, animasyon ve simülasyonlarla çalışma özelliklerinin dışında Internet' üzerinden araştırma yapmaya olanak tanıması gibi birçok üstün özelliği ile en çok tercih edilen araç durumunu almıştır. Öğretmenin ve öğrencinin aktif olarak derse katılımı en üst düzeyde sağlanmaktadır.

İntranet (Yerel Ağ) ve İnternet (Uluslar Arası Ağ):
     Bilgisayarların iletişim sağlayacak şekilde, sınırlı sayıda birbirlerine bağlandığı ağ yerel ağ olarak adlandırılmaktadır. Bağlantının tüm bilgisayarlarla yapıldığı ve dünyanın her tarafıyla iletişim kurulduğu ağ yapısı ise Internet'tir. Yerel ağdan bilgiler paylaşılabilir, ortak çalışmalar yapılabilir. İnternet ise araştırmaların en rahat yapılabileceği, bilgilerin kolayca ulaşılabileceği, her türlü görsel işitsel materyale ulaşılabilecek iletişim aracıdır. Öğretmen ve öğrenciler kişisel sayfalarını hazırlayarak çalışmalarını rahatça paylaşabilirler.



Bu Konuyla İlgili Yararlanacağınız Web Sayfaları:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder